Saturday, May 11, 2013

Ajurveda

Pre par meseci, sasvim slučajno, od drugarice Jovane, čula sam za Ajurvedu... U početku sam bila jako sumnjičava ali kako je vreme prolazilo, otkrivala sam sve više ljudi kojima je poboljšala život...




Ajurveda je oblik tradicionalne medicine poreklom iz Indije. Ajurveda je kao metoda tradicionalne (alternativne i komplementarne) medicine priznata od strane Svetske zdravstvene organizacije 1977godine. (Vikipedija)

Ja prva nisam neko ko može da trpi bol i lekove sam pila ''šakom i kapom''. Nakon upoznavanja sa Ajurvedom, čitanjem članaka i otkrivanjem sve većeg spektra proizvoda, shvatila sam da za mnoge zdravstvene probleme postoje biljke koje ih uspešno otklanjaju.

Prvi ajurvedski proizvodi koje sam počela da koristim su Trifala čurna prah i Neem Guard kapsule.



Trifala čurna je prah od sušenih i fino mlevenih plodova biljaka amalaki, haritaki i bibitaki. Jedna čajna kašičica se pije uveče, na prazan stomak. može se piti na više načina. Neki od načina su: 
1. Sipati jednu kašičicu u 200ml ključale vode i kuvati dok polovina vode ne ispari a nakon hlađenja promešati i popiti zajedno sa talogom.
2. Jednu kašičicu praha preliti sa malo ključale vode i nakon hlađenja izmešati i popiti.
3. Osobe koje ne mogu da podnesu miris i ukus trifale, mogu da kašičicu praha preliju sa ključalom vodom i ostave par sati da se talog slegne a zatim popiju samo tečnost bez taloga.

Ja lično pijem kao što sam opisala pod rednim brojem dva jer mi je ukus jako neprijatan. Pijem je na slamku i trudim se da sve popijem odjednom jer sam isprobala razne načine a tako mi bude najlakše.

Neka od dejstva trifale su:
Ispravlja konstipaciju i lenja creva, čisti i tonira gastro-intestinalni trakt.
Detoksikuje čitavo telo, poboljšava varenje i upijanje hrane.
Poboljšava cirkulaciju, smanjuje visok krvni pritisak.
Korisna je kod poremećaja jetre i žuči, deluje kao ekspektorant i ispravlja divertikulozis (diverticulosis).
Veoma je delotvorna kod ulcerativnog kolitisa i sindroma iritiranih creva.
Snažno protiv upalno i antivirusno sredstvo.
Kada se uzima tokom dužeg vremena pomaže smanjenju preterane telesne težine. (LilaMa)



Neem Guard kapsule se koriste kao dodatak ishrani za održavanje zdravlja krvi, kože i imunog sistema.

Neem Guard kapsule se piju po dve, ujutro, na prazan stomak.


  1. Efikasan je kod kožnih infekcija, osipa i bubuljica.
  2. Jača imuni sistem.
  3. Uništava salo i žudnju za slatkišima.
  4. Čisti krv i tako stvara prelepu i zdravu kožu.
  5. Ima antidijabetična svojstva.
  6. Snažno deluje protiv virusa, gljivica i bakterija.
  7. Uništava crevne parazite. (LilaMa)
Kada sam se uverila u delotvornost ova dva preparata, odlučila sam da iz upotrebe pokušam da izbacim razne proizvode koje sam koristila za umivanje i da počnem da koristim ajurvedske sapune. Godinama unazad, koristila sam mnogo različitih preparata za umivanje i sve sam manje bila zadovoljna. Na kraju sam svoje lice dovela u stanje da ako odmah posle umivanja ne stavim kremu, počne da se peruta i da se javlja osećaj zatezanja. Daleko od toga da sam prestala da koristim svu kozmetiku koju sam ranije koristila ali proizvode za umivanje, definitivno sam zamenila sapunima Chandrika i Neem Guard.


Čandrika je sapun od sandalovine. Sadrži biljna ulja i ekstrakte. Ima snažan miris a kod njega mi se posebno sviđa sto jako lepo peni i ostavlja osečaj čiste i elastične kože.

Nim Gard sapun je napravljen po tradicionalnoj recepturi od ulja biljke nim, bez dodataka bilo kakvih životinjskih masnoća. Ima prijatan osvežavajući miris i posebno se preporučuje osobama koje imaju problema sa osipima, infekcijama i bubuljicama.

To bi bilo ukratko sve što se tiče ajurvedskih proizvoda. U nekom od sledećih postova, potrudiću se da posvetim pažnju proizvodima koje nisam spomenula u ovom postu, kao što su: ajurvedski organski čajevi, čitrakadi bati, brahmi kapsule,...



Do narednog posta,

xoxo

Jovana







6 comments:

  1. Uuu nisam znala za ove proizvode iako sam narucivala sa njihovog sajta. Pisi i o ostalim proizvodima, bas me zanima! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoću, uskoro, čim prođe neki period od kako ih koristim, da bih mogla tačno da napišem kako su na mene delovali :)

      Delete
  2. Недавно сам открила Брахми Амла уље за косу и тренутно га тестирам, приликом куповине овог уља добила са брошуру са осталим ајурведским производима па сам баш заинтересована за њих тј намеравам да почнем да користим неке (Ним Гард, Трифалу) а сад си ме и ти заинтересовала и за ове сапуне (Чандрика и Ним) које морам набавити. Занимају ме твоји утисци након коришћења Ним капсула и Трифала праха будући да је прошло 6 месесци од овог поста. Такође сам много позитивних утисака чула о њиховој Еклат креми па ево апелујем да напишеш још један постић о (како кажу) чудесним ајурведским производима :) Поздрав

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam odusevljena i Nim kapsulama i Trifala prahom. Koza i nokti su mi mnogo lepsi a i mnogo sam se bolje osecala cim sam pocela da ih pijem :) Probacu Eklat kremu sigurno, hvala na predlogu :)

      Delete
  3. Ja momentalno korostim trifalu ,ali relativno kratko.Tek mesec dana.Za sada osecam dobar efekat na rad digestivnog trakta ,a posebno na drasticno smanjenje nadutosti. Posto sam procitala Jovanin post odmah cu poceti sa neem guard kapsulama.Zamolila bih te Jovana samo da mi kazes gde sve nabavljas.Trifalu sam kupila u nutriciji i Dusanovoj ulici u Beogradu, ali nisam sigurna da imaju ceo asortiman.
    Magdalena, tebe bih zamolila da mi objasnis kako koristis Brahmi amla ulje za kosu i kakav je efekat.
    Unapred vam obema zahvaljuje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Marija, ne znam koliko ti mogu biti od pomoci jer zivim u Novom Sadu pa tu sve i kupujem :/ Sve uvek kupujem u prodavnicama zdrave hrane a cim ima u NS-u, sigurna sam da ima i u Beogradu u prodavnicama istog tipa :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...