Saturday, May 25, 2013

Cheesecake!

Čiz kejk je jedan od mojih omiljenih kolača. Probala sam razne vrste po poslastičarnicama i kafićima i ono što mi smeta je to što se kod nas jako teško može pronaći dobar i kvalitetan... Mnogi koji ih prave, trude se da potroše što manje novca na materijal i onda to ne liči na Čiz kejk...


Probala sam i sama razne recepte i kod svakog mi je nešto bilo dobro a nešto ne... I tako, kombinujući ponešto od svakog recepta, došla sam do svoje omiljene verzije o kojoj ću danas pisati :)


Od materijala je potrebno:

Plazma keks ( mleveni, 300g )
Slatka pavlaka ( 200ml )
Želatin u kesici ( 2 kom. )
Ella sir ( 450g )
Šećer ( 350g )
Pomoranža ( 1 kom. )
Margarin za kolače ili maslac ( 250g )
Crveni mix ( 600g )

Za početak, potrebno je penasto umutiti margarin.


Nakon toga, u činiju sa margarinom, dodati keks, sok jedne pomorandže i 150g šećera (najbolje u prahu).


Sve zajedno dobro umesiti i staviti u kalup ili tepsiju u kojoj će kolač da stoji. Preporučuje se da se malo mlevenog keksa pospe po tepsiji da bi se kasnije kolač lakše vadio. 


Deo sa keksom staviti u frižider da se hladi dok se ne napravi beli fil.

Ella sir pomešati sa 150g šećera.


To ostaviti dok se ne pripremi sledeći fil sa kojim će se kasnije spojiti.

Umutiti slatku pavlaku.


I slatku pavlaku trenutno ostaviti...

Sadržaj jedne kesice želatina u prahu preliti sa 4 kašike vode i ostaviti 5 minuta da nabubri.


Kada želatin nabubri, preručiti ga u metalnu šerpu i staviti na laganu vatru, uz povremeno mešanje sačekati da dođe do ključanja.


Nakon ključanja, skloniti sa vatre i sačekati da se prohladi ( ali da ne bude skroz hladno).


Kada se želatin prohladi, dodati ga u slatku pavlaku i sve dobro mikserom izmešati.


A zatim to dodati u posudu sa Ella sirom.


Sve zajedno izmešati mikserom i preliti preko dela sa keksom a zatim sve vratiti u frižider kod deo sa voćem ne bude gotov.

Dve kutije Crvenog mix-a ( ili 600g svežeg voća, višanja, malina, jagoda,...) staviti u šerpu sa 5 kašika vode i 5 kašika šećera na vatru srednje jačine. Ja sam ovaj put koristila samo jednu kutiju voća jer sam imala još domaćih ribizli i višanja.


Voće kuvati uz mešanje dok se ne zgusne. Nakon toga, ostaviti voće da se hladi.


Dok se voće hladi, pripremiti želatin kao na početku, sa 4 kašike vode ali bez kuvanja. Kada se voće prohladi, dodatu mu želatin. Sve to preliti preko belog fila. 

Kolač je najbolje praviti dan ranije da bi se lepo stegao.

Prijatno! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...