Thursday, December 8, 2016

Nega kose / Trenutna rutina


Svoj prvi post posvećen nezi kose napisala sam pre par godina, na samom početku pisanja bloga. Neke stvari su se u međuvremenu promenile, neke su ostale iste, ali tek sada smatram da je pravo vreme za novu verziju posta. 

Kosa mi je veoma bitna i trudim se da joj posvetim dosta pažnje. Ipak, nisam neko ko se usteže od korišćenja aparata za stilizovanje sa izvorima toplote, naprotiv, redovno ih koristim. Takođe i farbam kosu u proseku na svakih mesec dana, više od deset godina, Sve to mora da ostavi trag na kosi i baš zbog toga se trudim da joj pružim negu najbolje što mogu.

Tekst ću podeliti u nekoliko segmenata, tačnije faza korišćenja, kako bi bio pregledniji jer smatram da ima dosta proizvoda ali sve ih koristim i nisam želela da neke zanemarim.

Nega pre pranja

Godinama unazad je kokosovo ulje nezaobilazno u mojoj rutini nege kose. Ne koristim ga svaki put ali se trudim da ga stavljam bar jednom u dve nedelje. Kada mi je kosa spremna za pranje, nanesem kokosovo ulje na celu dužinu ali umasiram i u teme. Moja kosa je prirodno veoma suva i nemam problem sa nanošenjem na celu dužinu. Trudim se da kokosovo ulje držim na kosi bar dva sata ali najviše volim da ga ostavim tokom noći.

Kokosovo ulje koje najviše volim da koristim je Monoi Tiki Tahiti koje sam naručila sa iHerb-a (OVDE). Pored ulja u bočici se nalazi i cvet tiare, tačnije gardenia taitensis (lat.), poznatiji pod nazivom tahićanska gardenija. Iako sam potrošila ulje koje se prvobitno nalazilo u bočici, često dodam neko drugo i ostavim ga da stoji u bočici sa cvetom jer je miris predivan. 

Ulje koje sam najčešće dodavala u Monoi Tiki Tahiti bočicu je Now Solutions, takođe naručeno sa iHerb-a (OVDE). Iako neguje kosu kao i prethodno spomenuto ulje, smeta mi što nema nikakav miris pa sam ga čuvala kako bih ga postepeno dodavala u Monoi bočicu. 

Pored kokosovog ulja, dugo sam koristila Yves Rocher Hair Repair Oil i za ovo ulje takođe imate moju iskrenu preporuku.


Šamponi

Za pranje kose nikada ne koristim samo jedan šampon duži vremenski preiod već imam bar dva, koja rotiram. Sticajem okolnosti, trenutno imam četiri i dugo mi se nije desilo da baš svaki volim. Često se dogodi da kupim ili dobijem šampon za koji smatram da nije baš najbolji ali ga ipak potrošim mada uz negodovanje kada dođe njegov red :) 
L'Oreal Elseve narandžastu liniju koristim više od petnaest godina i uvek mu se vraćam. Jedan je od retkih koji dodatno ne isušuje moju već dovoljno suvu kosu. Još jedna od stavki koja mi je bitna je da se lako ispira. Nova formula je obogaćena uljima i zaista prija mojoj kosi, ne stvara joj težinu a jako lepo čisti kosu.
Nivea Hairmilk je jedno od najvećih iznenađenja za mene. Kada sam ga dobila, prvo sam ga dala svojoj najboljoj drugarici da ga proba jer je, kao i ja, veliki ljubitelj klasičnog Nivea mleka za telo. Isti dan ga je probala i vratila mi ga je uz reči da je oduševljena i da ide da odmah kupi dva jer su u tom momentu bili na akciji. Nakon što sam ga i sama probala, uverila sam se u sve što je rekla. Pored toga što lepo čisti kosu, ovaj šampon mojoj kosi daje i dodatni volumen u korenu. 
Mane 'n Tail proizvode sam slučajno pronašla na iHerb-u (OVDE) i odlučila da ih probam jer sam o njima čula samo reči hvale. Trenutno imam dve verzije i nisam primetila razliku, osim što se narandžasta linija može koristiti i za kupanje životinja :) Oba šampona su odlična, divno mirišu, kosa škripi pod prstima koliko bude čista i jako lako se ispiraju. Takođe sam primetila i da mi kosa mnogo brže raste od kako sam počela da koristim Mane 'n Tail proizvode.


Balzami

Situacija sa balzamima mi je trenutno ista kao sa šamponima. Koristim četiri različita, koje rotiram prilikom svakog pranja kose. Neke koristim odnedavno a neke jako dugo i trudim se da ih uvek imam. 
Dove Dry Oil balzam sam već spominjala na blogu. Prvi put sam ga probala kada sam ga dobila od drugarice jer je ona bila oduševljena. Sada se trudim da ga uvek imam jer ima divan miris koji se zadržava u kosi, kosa nakon njega bude meka i sjajna i lako se stilizuje.
Priča sa Nivea Hairmilk balzamom je ista kao i sa šamponom. Nakon što sam ga dobila, isti dan sam ga dala drugarici da proba jer je u razgovoru spomenula da žuri kući jer mora da pere kosu. Nakon njenog oduševljenja, ja sam mogla samo da potvrdim sve rečeno. Ne otežava i ne masti kosu, čineći je mekom i mirisnom. Ne koristim ga dovoljno dugo da bih bila sigurna kakav je ''na duže staze'' ali trenutno sam veoma zadovoljna i nastaviću da ga koristim.
Aussie Colour Mate balzam za farbanu kosu koristim već četiri godine i jedan je od onih proizvoda koje volim da uvek imam u kupatilu. Prvi put sam ga kupila kao zamenu jer nisam pronašla masku iz iste linije. Kasnije se ispostavilo da mi je bolji od maske jer je lakši a kosu čini lepom koliko i maska. 
Macadamia pena za čišćenje kose je još jedan proizvod koji koristim jako dugo i ne mogu da ga se zasitim. Iako još uvek nisam sigurna šta je ovaj proizvod zapravo, najviše volim da ga koristim kao balzam. Penu nanesem na celu dužinu ali umasiram i u teme. Nakon ispiranja, bez obzira šta posle nanesem na kosu, miris ove pene ostaje a kosa bude kao nakon keratinskog tretmana. Naišla sam i na kritike vezane za ovaj proizvod i zaista mi nije jasno zbog čega. Mojoj kosi savršeno odgovara i srećna sam jer sam sasvim slučajno odlučila da ga probam.


Maske

Maske volim ali ih ne koristim svaki put. Najčešće ih koristim svako drugo pranje i trenutno rotiram Lakme k.therapy repair i L'Oreal Elseve.
Lakme masku namenjenu suvoj kosi sam prvi put dobila u dm paketu i već sam je spominjala u OVOM postu. Tada sam je jako zavolela i navikla sam da je uvek imam. Ovo je jedna od onih maski sa kojima nećete primetiti instant rezultate i neće vam prsti kliziti kroz kosu dok je nanosite. Ono što ćete sigurno primetiti je da vam je vlas punija i jača, kako odmiče vreme košrišćenja. 
L'Oreal Elseve maska je jedna od prvih koje sam još kao tinejdžerka počela da koristim. Ona je moj siguran izbor kada se umorim od isprobavanja novih. Nova formula sa uljima mi prija ali u mom slučaju, korišćenje nakon svakog pranja nikako ne dolazi u obzir jer mi oteža kosu. Ovo je definitivno jedan od onih proizvoda koji mi budu odlični ukoliko ih umereno koristim, dok preterano korišćenje daje kontraefekat.


Leave-in prsklice

Tretmani za kosu u vidu prskalica su mi veoma važni, naročito zbog upotrebe prese i figara. Pored toga što sadrže sastojke za negu i lakše raščešljavanje, često sadrže kompleks za zaštitu vlasi od toplote i ne treba ih izostaviti, bez obzira da li koristite samo fen ili i druge aparate za stilizovanje.
Aussie Miracle Hair Insurance nažalost ne može da se kupi kod nas ali koristim svaku priliku kad otputujem da je kupim. Sadrži različita ulja, predivno miriše a kosu čini mekom. Posebno je dobra za sve nas koji imamo problem sa raščešljavanjem.
Mane n' Tail Herbal Gro tretman je jedna od boljih prskalica koje sam probala. Kosa se nakon nje lakše raščešljava a pravi efekat se vidi tek nakon sušenja. Daje kosi zdrav sjaj i vlas deluje punije. Kod ove prskalice je jedino potrebno voditi računa gde stojite dok je nanosite jer ukoliko vam padne na parket ili pločice, ne postoji način da prođete a da se ne okliznete.
Schwarzkopf got2b Guardian Angel je prskalica za koju sam čula mnogo pohvala a posebno sam se zainteresovala za nju kada sam čula da te pohvale dolaze od frizera koji ima listu čekanja i koristi najskuplje preparate ali ovu prskalicu ne menja. Dugo sam pokušavala da je nađem i uspela sam letos na moru jer je kod nas nažalost nema. Nakon što je naprskam na kosu, sačekam par minuta a presa nakon nje klizi po kosi. Koristila sam dosta različitih prskalica za zaštitu od toplote ali nikada nisam videla da se nakon prelaska presom ili figarom po kosi oslobađa tolika količina pare kao nakon ovog spreja. Ovo je prvi sprej za zaštitu od toplote sa koji zaista vidim da štiti kosu i nadmašio je moja očekivanja.



Aparati za stilizovanje

Pred sam kraj, došli smo do aparata koji mi u velikoj meri pomažu u procesu stilizovanja kose. Pored toga što je moja kosa gusta, veliki problem mi predstavlja to što nije ni ravla a ni uvijena i uvek moram da je ispravljam presom ili uvijam.
BaByliss figaro sam već spominjala detaljno u OVOM postu i tu možete pronaći detaljne informacije, sve ono što sada neću spominjati. Spomeniću samo ono najvažnije a to je da se može koristiti i na mokroj kosi, deo koji se zagreva je napravljen tako da maksimalno čuva kosu, hladan vrh olakšava korišćenje a temperatura se može podešavati u zavisnosti od tipa i stanja kose. Ukratko, mnogo volim ovaj figaro a u postu o njemu možete pogledati i fotografije kako izgleda moja kosa nakon upotrebe istog.
Remington presu imam jako dugo i ne mogu da joj nađem ni jednu zamerku. Iako imam i mnogo noviju, uvek prvo posegnem za ovom. Jako lepo ispravi kosu, ima displej sa podešavanjem temperature i mogućnost zaključavanja, kako se temperatura slučajno ne bi promenila.
Tangle Teezer je češalj koji je godinama uz mene. Preživeo je letovanja, plaže, morsku vodu, bazene, hlor... Naručila sam ga sa Lookfantastic sajta, izbor je jako velik a dobra strana je i to da je dostava besplatna i da nema dodatnih troškova (ukoliko je paket ispod 50 eura). Ukoliko niste kupovali preko ovog sajta, imam za vas kod (JOVANA-R12) sa kojim dobijate popust od 5 GBP za porudžbinu iznad 25 GBP.



Završni tretman

Nakon završenog stilizovanja presom ili figarom, ne mogu da zamislim da na kosu ne stavim kap omiljenog ulja. Kao što sam već spomenula, moja kosa je prirodno dosta suva i samo jedna kap ulja na kraju napravi veliku razliku.
Schwarzkopf Oil Miracle završni tretman je moj favorit već godinu dana. Koristim ga nakon svakog drugog pranja jer ga trenutno kombinujem sa Aussie uljem i nemam dovoljno reči sa kojima bih opisala koliko ga volim. Miriše predivno, jako lepo zagladi krajeve a kosa ga u potpunosti upije. Cena mu je dosta viša od većine proizvoda za kosu koje imam (oko 3000 RSD) ali se jako sporo troši jer je jedna kap sasvim dovoljna i na fotografiji možete videti koliko sam potrošila za godinu dana. Kod nas se može pronaći u salonima koji rade sa Schwarzkopf Professional proizvodima ili naručiti sa Feelunique-a (OVDE).
Aussie 3 Miracle Oil je nažalost još jedan proizvod koji se ne može kupiti kod nas ali se može ponaći u susednim zemljama ili naručiti putem interneta. Može se koristiti na više načina a ja najviše volim da ga stavim nakon stilizovanja presom ili figarom. Miris je divan i zadržava se u kosi dosta dugo, kosi daje zdrav sjaj i krajevi izgledaju mnogo lepše. Takođe je dovoljna jako mala količina i kosa ga u potpunosti upije.

 

Po potrebi / Između dva pranja

Poslednju kategoriju posvetila sam proizvodima koje koristim između dva pranja ili po potrebi.
Bed Head Sugar Shock je sprej koji pored toga što daje kosi teksturu, miriše na šećer i nakon nanošenja, miris se zadržava jako dugo. Koristim ga ukoliko mi se lokne opuste ili ako presom ispravim kosu kako ne bi izgledala previše ravno i slepljeno. Sa ovim sprejom važi pravilo ''manje je više'' jer mala količina učini da i ''dosadna'' frizura izgleda lepo, dok velika količina vrlo lako ulepi kosu.
Balea parfem za kosu koristim najčešće kada mi kosa još nije za pranje ali sam se našla u prostoriji sa dimom ili nekim drugim mirisom koji kosa lako povuče. Tada najčešće kosu produvam fenom podešenim na hladan vazduh i nakon toga nanesem ovaj parfem. Prilično je jeftim, dugo može da traje a miris je jako lep i mene asocira na tropsko voće.
Batiste je suvi šampon, verovatno dobro poznat svima. Najčešće ga koristim u situacijama kad mi je potrebno dodatnog volumena ili kada želim da produžim sledeće pranje za jedan dan. Smatram da postoje i jeftiniji šamponi za suvo pranje na našem tržištu, koji su jednako dobri kao i Batiste ali najviše volim ove šampone jer mi imaju najlepši miris. 
Macadamia lak za kosu je jedan od retkih koji mi odgovara. Od laka za kosu očekujem da mi sačuva frizuru a ne skameni kosu. Srećom, danas je sve više takvih na tržištu a meni Macadamia najviše odgovara. Lak najčešće koristim kada je vlažnost vazduha velika a kosa mi je uvijena. Vlaga mnogo utiče na moju kosu i mnogo vremena mi je bilo potrebno dok nisam pronašla lak koji mi je dobar i nakon što sam počela ovaj da koristim, mislim da nisam probala nijedan drugi. 


Nadam se da ste u mojoj rutini pronašli neki proizvod koji i vama može odgovarati. Ukoliko imate neke preporuke ili pak iskustva sa nekim od spomenutih proizvoda, podelite ih sa mnom :)


Do narednog posta,

xoxo

Jovana


14 comments:

  1. Koliko istih stvari koristimo, prosto mi je cudno kad vidim da jos neko pored mene ima toliko proizvoda za negu kose :) Buduci da vise nisam u NSu, redje kupujem proivode u Aleksandru (Macadamia) a od Aussie sam potrosila sve osim ulja, i jako mi fali :( (u jednom momentu sam imala vise od 7 njihovih cudesa, i ostacu verna balzamima koji su mi bili odlicnaaa zamena za maske). Macadamia penu sam koristila drugacije, msm ako je to ona za dubinsko pranje, ne secam se vise ambalaze, ali cini mi se da je to ta. Nanosila sam je nakon kombinacije ulje od kokosa i ricinusa, misleci da cu time ocistiti dubinski :D U sustini, moracu da probam Nivea proizvode koje hvalis, ispustila sam ih negde u moru drugih koji su me zainteresovali :* :* P.S. vidi se da posvecujes puno paznje kosi, zaista je predivna! ♤♤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh, sramota me je i da priznam ali imam ih bar jos ovoliko pa x 2 ali sam izdvojila samo one koje trenutno koristim i bas volim :) Drago mi je sto ima jos slicnih ''zaludjenika'' za kosu :) Nivea je stvarno prijatno iznenadjenje, ja sam ocekivala da ce biti bas tesko i masno (verovatno zbog mleka za telo).
      Hvala Vanja <3

      Delete
  2. Draga Jovana, koristimo nekoliko sličnih preparata, a što se moje preporuke tebi tiče, koja inače spada u završni tretman, to je Oro Therapy 24k Argan Oil Diamond, mojoj kosi izuzetno dobar prijatelj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Milice za preporuku <3 Cula sam dosta pohvala i vec dugo planiram da probam ali nikako da dodje na red 🙈 :)

      Delete
  3. Jovana pratim vas blog. U potrazi sam za dobrom presom za kosu.Vidim da koristite Remington i da ste zadovoljni kako ispravlja kosu,pa me zanima da li sa njom mogu i lokne da se prave? Zahvaljujem na odgovoru :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iako postoje prese sa posebno zakrivljenim ivicama za uvijanje kose, lokne mogu da se prave sa svakom presom samo je potrebno malo vezbe. Ja sam sa ovom presom godinama uvijala kosu (dok nisam presla na figaro) i sada joj se vratim kad zelim gusce lokne jer je moj figaro namenjen opustenijim talasima koje najcesce i nosim u poslednje vreme :)

      Delete
  4. Omiljeni blog vec godinama <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zao mi je sto je komentar anoniman pa ne mogu po imenu da ti se zahvalim ali hvala puno <3 Mada, koliko sam emotivna, ovakvi komentari me skoro rasplacu 🙈 :)

      Delete
  5. Zdravo! Moram da pitam odakle je ova predivna metalna korpica? I da li Balea parfem za kosu stavljas samo na sredisnji deo dlake i krajeve ili naprskas i na koren? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korpa je iz jysk-a a parfem spricam gde stignem, ne trudim se da izbegnem koren :)

      Delete
    2. Hvala na odgovoru! Kupujem i jedno i drugo. :) Zelim ti lep decembar!

      Delete
  6. Čitam prvi koemntar...meni je jedan deo kupatila nega lica, tela, parfemi itd, a drugi, istih dimanzija - nega kose. :D
    Uglavnom, nije da imamo istu kosu, ali ja uzeh svoju svesku i zapisah dosta toga. :D Mane n' Tail je po tvojoj preporuci završio u korpi, ali će sačekati još malo. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kod mene je slicna situacija, proizvoda za kosu je vise nego svih ostalih zajedno mada sam trudim da sve sto vise smanjim :) Bas me zanima kakav ce ti biti :) <3

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...